சுப்ரபாரதிமணியன் திருப்பூரை சேர்ந்தவர். சிறுகதை , நாவல், கட்டுரைகள் , கவிதைகள் என தமிழிலக்கியத்தின் பலதளங்களில் கடந்த முப்பது வருடங்களாகத் தீவிரமாக இயங்கி , அனைவராலும் அறியப்பட்ட ஒரு படைப்பாளி்,இந்திய முன்னாள் குடியரசு தலைவர் வழங்கிய கதாவிருது தமிழக அரசின் சிறந்த நாவல் ஆசிரியர் விருது உட்பட பல்வேறு விருதுகளையும் பரிசுகளையும் பெற்றுள்ளார். திருப்பூர் பகுதியில் குழந்தை தொழிலாளர் ஒழிப்பு, பெண்களை சுரண்டும் சுமங்கலி திட்டத்தை ஒழிப்பது ,நொய்யலை பாதுகாப்பது போன்ற பல்வேறு சமூக பிரச்சினையிலும் அக்கறை கொண்டவர் ,15 நாவல்கள் 15 சிறுகதை தொகுப்புகள் ,கட்டுரைத் தொகுப்புகள் உட்பட 50 நுல்கள் வெளியிட்டுள்ளார் கனவு என்ற இலக்கிய இதழை 30 ஆண்டுகளாக நடததுகிறார் திருப்பூர் தாய்தமிழ் பள்ளியோடு இணைந்து பணியாற்றுகிறார். தொலை பேசித்துறையில் உதவி கோட்ட பொறியாளராய் பணியாற்றியவர். வலைப்பதிவாக்கம் சுந்தரக்கண்ணன்
கதா பரிசு "92"-
இந்தியாவின் பல்வேறு மொழியின் சிறந்த சிறுகதை எழுத்தாளர்களுக்கான "கதா-92" பரிசை தமிழ் எழுத்தாளர்கள் சுப்ரபாரதிமணியன், ஜெயமோகன் பெற்றிருக்கிறார்கள். டெல்லி ராஷ்டிரபதி பவனில் நடைபெற்ற பரிசளிப்பு விழாவில் ஜனாதிபதி சங்கர் தயாள் சர்மா இந்திய மொழிகளின் பல்வேறு எழுத்தாளர்களுக்கு பரிசு வழங்கினார். அவ்விழாவில் எம்.டி. வாசுதேவன் நாயர், என்.எஸ். மாதவன் (மலையாளம்), வைதேகி, விவேக் ஷான்பாக் (கன்னடம்), ரெண்டல நாகேஸ்வரராவ் (தெலுங்கு) மற்றும் 12 மொழிகளின் எழுத்தாளர்களுக்கும் இப்பரிசு வழங்கப்பட்டது.
"கதா பரிசுக் கதைகள்" என்ற ஆங்கில நூலை மத்தியச் சுற்றுலாத் துறை அமைச்சர் பரூக் மரக்காயர் வெளியிட்டார். அந்த ஆங்கிலத் தொகுப்பில் பரிசு பெற்றப் படைப்பாளிகளின் சிறுகதைகள் இடம் பெற்றிருக்கின்றன. சுப்ரபாரதிமணியனின் "இடம்", ஜெயமோகனின் "ஜகன் மித்யை" கதைகளின் ஆங்கில மொழிபெயர்ப்புகளும் இடம் பெற்றுள்ளன. அப்படியே எழுத்தில் கொண்டு வந்து விட முடியாது. அதற்கென்று ஒரு ஒழுங்கமைவு தேவைப்படுகிறது. இந்த ஒழுங்கமைவிற்கு தயார்படுத்திக் கொள்வது அவசியமாகிறது. அதுவும் எழுதத் தொடங்குவதற்கான ஒழுங்கமைவில் இந்த முயற்சி முக்கியப் பங்காகி விடுகிறது. வார்த்தைகளின் ஒழுங்கமைவும், மொழியின் இயல்பும் பொருந்தி வருகிற போதே ஒருவன் எழுத ஆயத்தம் செய்து கொள்ளலாம். அதற்காகக் காத்திருக்கிற 'தவம்' அர்த்தமற்றதாகக் கூட அமைந்து விடுகிறது.தில்லி தமிழ்ச்சங்கம் ஒரு பாராடு விழாவை நட்த்தியது. அதில் நானும் உரையாற்றினேன்.----------------
சுப்ரபாரதிமணியன் -
சனி, 30 ஆகஸ்ட், 2025
Poetry in films
Proposal to make ancient modern Tamil poems as metaphoric films
Tamil poetry has been time immemorial that Tamils have been composing verses with dash and incomparable enthusiasm blended with aesthetics unmatched brought on forth through their life and spirit. Ancient Tamil poetry has been space and time bound and are known as thinai and thurai. They are thematic as well on these landscapes. This is the uniqueness of Tamil poetry. However we cannot compare modern Tamil verse as that of a kind of thinai thurai as it depends on the modern landscape and mostly such poems are subtler for their modern thought brought on forth by the industrialization and alienation of the modern life and the subtlety has something to do with the sub conscious levels of the composer of the poems. Mostly influenced by poems of Europe and haiku in Japan modern verse in Tamil has been fantastic in form and content.
It has given birth to …starting with Bharathi himself as s composer of modern verse in the name of free verse , prosaic poetry we have many smarts like sivaramu, vaanambadi poetry and pichamoorthy as well as many others like brammarajan or athmaanaam etc.
Tami film, of late has been innovative and creative, charged with much energy it revolves on the modern themes ,subaltern levels and impure aesthetics yet brilliant portrayals has come a long way and still needs to tread on a track miles to go ahead.
Blending both the art.
Blending and conglomerating both these fine forms can produce celluloid poetics that can be new and enlightening. A celluloid poem is strongly visual, photographed on subtler landscape and delivered with a BG score both of the human voice and instrumental composition.NGO S that are much avowed are nowadays doing a fine job of such production blending poetry with film making.
These in turn can be time bound, say bringing up more than 30 poems together in a 90 minutes version of a film finely integrated with melodiously composed music. That would make poetry reading interesting. This can be called visual poetry .poetry nowadays has been a dying art due to the over exposure of visual media. Visual media is costlier as well as make the minds sick about watching along with visual impairment. When imbibed with poems this may change the behavioral pattern of the mind and hence can be a welcome model in due course.
Poems of choice
What kinds of poems can be chosen? Tamil is full of millions of wonderfully composed poems and making a choice is not an easy task; but here we can make choice showing at least one sample standing out for one trend can be made and therefore a 90 minutes film can be made with 25 good verses or 30-35 poems can be made into a 120 minutes film.
The DVD can be fixed with a prize and royalty can be delivered to each and every poet with a copy write. Film makers and producer will enjoy the particular percentile share of the royalty through its share.
Poets
Poems as ;puranaanooru and kalithogai- kurunthogai kuravanchi and kural are of good choice but would be in limited number. Modern poets under the choice are sirpi,sivaramu,kalapriya,subrabharathimanian,brammarajan,theepaselvan,cheran,manushya buthiran ,naanjil nadan ,malathi maithri,RBalakrishnan are some selections…need to be scrutinized.
Panel of film makers
Executive producer /SAVE and A Aloysius.
Screenplay –subrabharathimanian, sheik dean and R Balakrishnan.
Art -V JEEVANANTHAN-camera –MS.JEEVA
DIRECTOR –SHEIK DEAN.
Cost of production -to be revised
Payments – rs 50000/
Camera/instruments rent –20000/
Salary for technicians –30000/
Royalty excluded.